מעקב הריון פרטי

מעקב היריון הוא הליך אשר נועד להבטיח את בריאות האישה ואת התפתחותו התקינה של העובר לאורך כל ההיריון ועד ללידה. במסגרת המעקב יש צורך להגיע לפגישה אחת לכל בין 4 ל- 6 שבועות – כאשר במקרים מיוחדים תדירות המפגשים תהיה אף גבוהה יותר. מכיוון שמדובר בתקופה חשובה ורגישה, לא מעט נשים/ זוגות בוחרים לא להתפשר על פחות מהגניקולוג המקצועי והמנוסה ביותר אותו הם יכולים לבחור למטרה. לכן, למרות שמעקב היריון יכול להתבצע גם בקופת החולים בה הם חברים, הם יעדיפו לבחור במעקב היריון פרטי – על ידי גניקולוג פרטי ומקצועי אשר ייבחר על ידיהם. ד"ר לאוניד זולוטניק רופא בכיר ביחידה לכירורגיה גינקולוגית של מחלקת נשים ב' בסורוקה ומבצע ניתוחים בכל סניפי אסותא בערי הארץ.
ניתוחים גניקולוגיים

מעקב היריון הוא תהליך אשר כולל אבחון, בדיקות פיזיות, בדיקות דם ובדיקות נוספות.
כאשר, מעקב היריון אמור להיות מותאם באופן פרטני לאישה בהתאם להיסטוריה הרפואית שלה ולסוג ההיריון.

 

בין הבדיקות אשר מבוצעות לאורך תקופת מעקב הריון פרטי :

✅ ייעוץ טרום היריון – במקרים מסוימים מעקב היריון פרטי מתחיל עוד לפני ההיריון עצמו. כאשר זוגות בוחרים להגיע לייעוץ לצורך איתור של גורמי סיכון, ביצוע בדיקות סרולוגיות, ביצוע בדיקות סקר גנטיות ועוד..
בהליך זה ניתן גם לקבל הדרכה לגבי תוספי תזונה אותם מומלץ לאישה לנטול באותה התקופה.

✅ בדיקת אולטרסאונד ראשונית – בדיקה המתקיימת בתחילת ההיריון (לרוב בין השבוע ה-6 לשבוע ה-11) אשר ייעודה לוודא ששק ההיריון הוא אכן בתוך הרחם ומתקדם בצורה תקינה. בבדיקה שכזאת ניתן כבר ניתן לעיתים לזהות דופק עוברי.
בבדיקה ניתן גם לזהות גם פרטים כמו: גיל ההיריון ומספר העוברים.

 ✅ בדיקות דם ושתן – במקביל לבדיקת האולטרסאונד יבוצעו גם בדיקות דם ושתן – ספירת דם, בדיקת סוכר, בדיקת שתן כללית, בדיקה אשר ייעודה גילוי מחלת העגבת – ועל פי החלטת הרופא גם בדיקות נוספות.

מעקב הריון פרטי

 ✅ בדיקת שקיפות עורפית – בדיקה אותה נהוג לבצע בין השבוע ה-11 לסוף השבוע ה-13. במהלך הבדיקה נמדדת כמות הנוזלים בעורף העובר. הבדיקה מיועדת לבחון את הסיכון לתסמונת דאון כמו גם למומים נוספים.

✅ בדיקת סקר שליש ראשון – מדובר בבדיקת דם אשר ייעודה לדייק אף יותר את תוצאות בדיקת השקיפות עורפית המתקיימת בסמוך לה.
באמצעות שקלול של בדיקת השקיפות עם בדיקת הסקר ניתן להגיע לכ-85 אחוזי דיוק באבחון.

✅ סקירת מערכות מוקדמת – בדיקה המתבצעת לרוב דרך הנרתיק וייעודה לסקור את איברי העובר.
נהוג לבצע את הבדיקה בין השבוע ה-14 לשבוע ה-16 להריון.

✅ בדיקת חלבון עוברי – בדיקת דם המתבצעת לרוב בין השבוע ה-16 ועד סוף השבוע ה-20. בדיקה זו בודקת 3 הורמונים, את היחס ביניהם ואת השקלול שלהם עם נתונים כמו: גיל העובר, האם ועוד.. – ייעודה של הבדיקה הוא להעריך סיכון לתסמונת דאון.

✅ סקירת מערכות מורחבת – בדיקה המתבצעת בין השבוע ה-21 לשבוע ה-24 ולוודא שאיברי העובר אכן מתפתחים בצורה הנדרשות. בסקירה גם בודקים גם את האיברים החדשים אשר התפתחו בגוף העובר מאז הסקירה הראשונה.

העמסת סוכר – בדיקה אשר כוללת העמסת סוכר )בדיקה אשר ייעודה לאתר נשים עם סיכון לסוכרת הריון), ספירת דם, בדיקת שתן ובמידת הצורך גם בדיקות נוספות.
בדיקה זו מתבצעת לרוב בין השבוע ה-24 לשבוע ה-28 להיריון.

✅ סקירה שלישית – בדיקה המתקיימת בין שבוע 31 ל-33 לצורך בדיקת התפתחות המוח, המעיים והריאות. בבדיקה זו ניתן לאתר שינויים התפתחותיים שונים אותם לא היה ניתן לזהות טרם לכן – ובמידת הצורך, לבצע בירורים נוספים.

חשוב לציין שלצד הבדיקות אשר צוינו כאן, לאורך כל מהלך ההיריון מתבצעות שורה של בדיקות על ידי אחות הכוללות: בדיקת לחץ דם, משקל, חלבון בשתן ונושא של בצקות.
לקראת סיום ההיריון נערכות בדיקות נוספות על מנת לוודא שהעובר ממשיך לצמוח בצורה תקינה ולוודא שהאישה אכן מתאימה ללידה נרתיקית.
כמובן, שבמידה ומתגלות בעיות במהלך ההיריון יבוצעו גם בדיקות נוספות.

למה כדאי לשקול מעקב הריון פרטי ?

נשים שיש להן הריונות בסיכון גבוה, או הריוניות אשר מבקשות להבטיח מעקב היריון מקצועי ואיכותי יכולות לשקול את האפשרות של ביצוע מעקב היריון פרטי.
בהליך שכזה, ניתן לבחור גניקולוג מומחה ומנוסה, אשר יכול להסב שקט נפשי בידיעה שההריונית תזכה למעקב היריון מקיף.
במעקב היריון פרטי הרבה יותר פשוט ונוח לקבוע תורים בזמנים הנדרשים – ואף לקבוע תורים לטווחי הזמן הקרובים והמיידיים.
במעקב הריון פרטי המפגשים הם לרוב ארוכים ומקיפים יותר – בהשוואה למפגשים בקופות החולים.
ניתן ליהנות מלווי אישי וצמוד – כאשר, כל בעיה ולו הקטנה ביותר תזכה למענה המקצועי, המיידי והמקיף ביותר.
במעקב היריון אשר מתבצע על ידי גניקולוג פרטי, האישה יודעת שיש לה גם את האפשרות להיוועץ טלפונית עם רופא הנשים ולקבל תשובות על שאלות אשר יכולות לעלות.

ד"ר לאוניד זולוטניק, גניקולוג  מומחה עם ותק של 40 שנה  ועשרות אלפי לקוחות מרוצות ישמח ליעץ ולתת מענה לכל שאלה .

איך לבחור גניקולוג פרטי לצורך מעקב היריון פרטי ?

גניקולוג פרטי

כידוע, לנשים הריוניות יכולים להיות צרכים ודרישות שונות. כחלק מכך, בהליך בחירת גניקולוג פרטי ההמלצה היא בראש ובראשונה להגדיר את אותם הצרכים – לדוגמא, אם הצורך ברופא נשים אשר מתמחה גם באנדוקרינולוגיה, ברופא נשים אשר דובר שפה מסוימת וכיוצא בזה.. כדאי לשים על זה את הדגש המתאים. 

מעבר לכך, בהליך בחירת רופא נשים עבור מעקב היריון  פרטי כדאי לשים דגש גם על הפרמטרים הבאים: 

  המלצות – כדאי למקד את החיפוש אחרי רופא נשים פרטי מומלץ – כאשר, ניתן לשאול חברות או מכרות לגבי גניקולוג מומלץ. אפשרות נוספת היא להסתייע ברשת האינטרנט. כיום, ניתן למצוא בגוגל וברשתות החברתיות השונות לא מעט חוות דעת והמלצות אשר בכוחן לסייע באיתור של רופא נשים מומלץ.

התמחות – במידה וישנם סיבוכים בהריון או שמדובר בהיריון בסיכון, חשוב לבחור ברופא נשים בעל התמחות פרטנית בתחום.

מיקום – אז זה אומנם נכון שישנם מקרים בהם נשים תהיינה מוכנות לנסוע גם קילומטרים רבים בשביל לקיים מעקב היריון אצל גניקולוג מומחה. יחד עם זאת, הרוב יעדיפו את הקרבה הגיאוגרפית – מה שיקל על הליך ההגעה לקליניקה.

התרשמות אישית – הדרך הטובה ביותר להתרשמות מאותו רופא נשים עוברת בהליך התייעצות עם גניקולוג – כאשר, מומלץ להגיע לפגישה עם רשימת שאלות מוכנה, על מנת לקבל את התמונה המקיפה והמלאה ביותר על אותו רופא נשים. בהליך הפגישה ניתן גם להרגיש אם יש חיבור לאותו רופא נשים, אם הוא הוא מרגיש כאדם מכיל ונעים – מה שגם יכול להשפיע על קבלת ההחלטה..

עלויות – כמובן, שגם המחיר יכול להוות כפרמטר אשר בכוחו להשפיע על בחירת רופא נשים פרטי לצורך מעקב היריון. כאן חשוב להדגיש שבמקרים רבים ניתן לקבל החזר מחברות הביטוח הפרטיות – כך ששווה לבדוק גם את הנושא הזה לפני קבלת ההחלטה.

דגש על הפרמטרים הללו יכול להתוות את הדרך לבחירת גניקולוג פרטי מנוסה ומקצועי, אשר יספק מענה על מלוא הדרישות והציפיות.
לסיכום, מעקב היריון פרטי המתבצע על ידי גניקולוג מומחה, יכולה להעניק הרבה שקט נפשי לאישה בידיעה שהיא זוכה לליווי אישי. לבדיקות מקיפות ומקצועיות – המותאמות באופן פרטני בעבורה וכמובן, לכתובת אליה היא יכולה לפנות לכל שאלה או בעיה אשר עולה במהלך ההיריון.

ד"ר זולוטניק לאוניד הוא אורוגניקולוג וגניקולוג מומחה למיילדות ומנתח בכיר אשר עוסק בתחום כבר למעלה מ- 30 שנה. תחומי עיסוקו כוללים: ניתוחים גינקולוגיים מכל הסוגים (כולל לפרוסקופיה, ניתוחי כריתות-רחם (בטני, וגינלי ולפרוסקופי), תיקון צניחת אברי האגן ודליפת שתן במאמץ, ניתוחים גינקולוגיים-פלסטיים (כולל החזרת קרום הבתולים) ועוד. הוא בעל מרפאה פרטית בבאר-שבע ובישוב עומר, שבהן הוא מבצע אבחון וטיפול בהסדר עם כל קופות החולים. מוזמנת ליצור קשר כאן ונשמח לתת לך שירות .

נושאים נוספים בתחום : הפסקת הריון פרטי

דילוג לתוכן