ניתוח כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם, או "ניתוח להוצאת רחם", הוא ניתוח מבין ניתוחים גניקולוגיים שכיחים הכולל הסרת הרחם כולו או חלקו. ניתן להמליץ על ניתוח זה ממגוון סיבות, כגון שרירנים ברחם, אנדומטריוזיס, צניחת איברי האגן או סרטן. עם זאת, חשוב לציין כי ניתוח זה אינו הפיך, ויש לשקול טיפולים חלופיים לפני קבלת החלטה סופית. ד"ר זולוטניק לאוניד נשוי ואב שלושה ילדים. רופא בכיר עם נסיון של עשרות שנים בתחום הגניקולוגיה.
ניתוח כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם : סיבות

שרירנים ברחם, הידועים גם בשם מיומות, הם גידולים לא סרטניים ברחם שעלולים לגרום לדימום מוגבר ולנפיחות בבטן. אנדומטריוזיס היא מחלה כרונית שבה בלוטות רירית הרחם גדלות מחוץ לרחם, ויוצרות דלקת ומגוון תסמינים כמו דימום חריג וכאבי מחזור עזים. צניחת איברי האגן מתרחשת כאשר איברי האגן, כגון שלפוחית השתן או הרחם, עוברים ממקומם הרגיל ועלולה להוביל להפרעות בתפקוד המיני ולבעיות שליטה בשלפוחית השתן. ניתוח כריתת רחם עשוי להיות מומלץ כטיפול במצבים אלה.

כריתת רחם והיצרות נרתיק

טיפולים אלטרנטיביים

ניתן להמליץ על טיפולים חלופיים בהתבסס על חומרת המצב הרפואי. חלק מהטיפולים האלטרנטיביים עשויים לכלול צנתור של עורקי הרחם, הרס של רירית הרחם, שימוש תרופתי בתכשירים הורמונליים או קוניזציה. חיוני לדון באפשרויות אלו עם הרופא שלך לפני שתחליט לעבור כריתת רחם.

סוגי ניתוח כריתת רחם

אם מומלץ ניתוח כריתת רחם, ישנם שני סוגים שיש לקחת בחשבון: כריתת רחם מלאה וכריתת רחם על-צוואלית (subtotal). בכריתת רחם מלאה, צוואר הרחם והרחם מוסרים שניהם. בכריתת רחם על-צווארית, מסירים רק את הרחם ומשאירים את צוואר הרחם במקומו.

שיטות כירורגיות

קיימות שיטות ניתוחיות שונות לניתוח כריתת רחם, לרבות ניתוח פתוח מסורתי, ניתוח לפרוסקופי וניתוח בעזרת רובוטי. ניתוח לפרוסקופי כולל ביצוע חתכים קטנים בבטן והחדרת לפרוסקופ ומכשירים נוספים. ניתוח בסיוע רובוטי דומה לניתוח לפרוסקופי אך משתמש במערכת רובוטית לשליטה במכשירים. שיטת הניתוח המומלצת תהיה תלויה במקרה הפרטני ובהעדפת המנתח.

ניתוח כריתת רחם : החלמה

זמן ההחלמה מניתוח כריתת רחם יכול להשתנות בהתאם למקרה האישי ולשיטת הניתוח בה נעשה שימוש. רוב הנשים יכולות לחזור לפעילות רגילה בתוך ארבעה עד שישה שבועות, אך יש להימנע מהרמה כבדה ומפעילות גופנית מאומצת למשך מספר שבועות. ניתן לרשום תרופות נגד כאבים לטיפול בכאב, ומומלצים תזונה בריאה ומנוחה רבה להתאוששות מיטבית.

החלמה מניתוח כריתת רחם

כריתת רחם רופא מומלץ

אם הרופא שלך המליץ על כריתת רחם, חשוב לדון בכל האפשרויות הזמינות ולקבל החלטה מושכלת. שאלו את הרופא לגבי הסיבות לניתוח המומלץ, סוגי כריתת הרחם הזמינים והשיטות הניתוחיות בהן נעשה שימוש. כמו כן, שאל על הסיכונים והיתרונות של ההליך ולמה לצפות במהלך ההחלמה.

למידע נוסף בתחום אורוגניקולוגיה לחצו

ניתוח כריתת רחם | סיכום

ניתוח כריתת רחם הוא הליך גינקולוגי נפוץ שניתן להמליץ עליו למגוון מצבים רפואיים. עם זאת, יש לשקול טיפולים חלופיים לפני קבלת החלטה סופית. אם מומלצת כריתת רחם, חיוני לדון בכל האפשרויות הזמינות ולקבל החלטה מושכלת עם הרופא שלך. זמן ההחלמה יכול להשתנות, אבל רוב הנשים יכולות לחזור לפעילות רגילה תוך ארבעה עד שישה שבועות עם מנוחה נכונה ותזונה בריאה.

למדריך המלא לבחירת גניקולוג פרטי לחצו על הקישור

ניתוחים נוספים בתחום :  ניתוח להצרת נרתיק